Ogromny sukces na SAE Aero Design WEST 2018.

Sześć medali – pięć srebrnych i jeden brązowy – tyle udało nam się zdobyć na zawodach ko ...

Współpraca z Ekodrewno

Budowa samolotów na zawody SAE Aero Design to ciężka praca. Niestety nie są na tyle dobre, by s ...

Nowy Srebrny Partner!

Bardzo nam miło, że możemy pochwalić się nawiązaniem współpracy z firmą Transfer Multisort ...

SAE Aero Design

SAE Aero Design to zawody organizowane przez Society of Automotive Engineers w ramach serii Collegiate Design Competition. Cieszą się dużą popularnością wśród studentów z całego Świata. Pod okiem patronów takich jak Lockheed Martin oraz Boeing, młodzi inżynierowie wykraczają poza książkową teorię projektując, budując i ostatecznie latając wysoce zaawansowanymi technologicznie samolotami bezzałogowymi.

Studenci współzawodniczą ze sobą w trzech kategoriach: Micro, Regular oraz Advanced. Szczegółowy regulamin oraz wymagania stawiane przed maszynami publikowane są na przełomie września i października, od tego czasu przyszli inżynierowie mają rok czasu na zaprojektowanie i zbudowanie najlepszej konstrukcji.

W 2018 roku klasa Micro skupia się na zbudowaniu bardzo lekkiego samolotu bezzałogowego, łatwego do szybkiego montażu i startu. Samolot musi się zmieścić w niewielkim pojemniku o określonych wymiarach wraz z ładunkiem oraz niezbędnymi elementami do wykonania lotu. Punktowany jest stosunek masy podniesionego ładunku do masy pustego samolotu. Liczy się również czas w jakim samolot jest zdolny do lotu.

Regular to klasa nawiązująca do klasycznego modelarstwa konstrukcyjnego. Zabronione jest korzystanie z włókien węglowych oraz wszelkiego rodzaju tworzyw sztucznych do wykonania konstrukcji. Jej celem jest zbudowanie samolotu, który uniesie jak największy ładunek w postaci piłek tenisowych – reprezentujących pasażerów oraz dodatkowego ładunku symulującego ich bagaż. Ważnym wymaganiem jest tu ograniczona moc samolotu.

Klasa Advanced to najbardziej zaawansowana klasa. Wymaga ona połączenia wielu dziedzin m. aerodynamiki, mechaniki, elektroniki oraz wiedzy programistycznej. Podstawowym zadaniem jakie stoi przed samolotem jest podniesienie jak największego ładunku statycznego. Oprócz tego samolot musi być wyposażony w system przesyłu wizji, z samolotu do stacji naziemnej. Dzięki temu, możliwa jest precyzyjna lokalizacja miejsca zrzutu ładunku humanitarnego. Jedynym ograniczeniem jest tu silnik, którego pojemność skokowa nie może przekroczyć 7,5 cm sześciennego.

Od kiedy mała grupka entuzjastów lotnictwa i modelarstwa z Politechniki Wrocławskiej po raz pierwszy wzięła udział w tych zawodach, minęło już ponad 10 lat. Od tego czasu bardzo się rozwinęliśmy. Nasze samoloty powstają z nowoczesnych materiałów kompozytowych. Cały czas również udoskonalamy nasz system przesyłu wizji i danych, dążąc do uzyskania jak największej autonomii w zakresie namierzania celu i wyborze momentu zrzutu. Co roku nasze samoloty budzą podziw wśród sędziów oraz innych drużyn.

Nasz zespół również stale się rozrasta. Przychodzą do nas młode, zdolne osoby, chcące rozwijać swoje pasje oraz wykorzystywać zdobytą na Politechnice wiedzę w praktyce.

SAE2